Slang
Pozvali ma do novootvoreného Slang pubu, ktorý sa nachádza na Hviezdoslavovom námestí presne oproti hotelu Carlton. Kuriérom mi prišla pozvánka a voucher na 20 eur. Je fajn, ak sa nový podnik snaží pritiahnuť pozornosť a pozve bloggerov, aby ho navštívili a vyskúšali. Je to prejav sebadôvery majiteľa, pretože dobré sa šíri rýchlo, zlé ešte rýchlejšie. Navyše, ak má recenziu napísať niekto, kto sa venuje jedlu dlhšie a má určité skúsenosti a vlastné predstavy o dobrom fungovaní podniku, potom sú nároky na kvalitný servis a jedlo oveľa vyššie.
Slang pub sme navštívili v štvrtok večer, okolo pol deviatej. Vonku na terase bolo plno, nad hlavami návštevníkov sa vo vetre pohojdávali reťaze s farebnými žiarovkami, ktoré vytvárajú pocit veselej podvečernej nálady. Vošli sme dovnútra. Hoci sa vonku stmievalo, prvý pocit po vstupe bol temnejší, ako som čakal. Osvetlenie je tlmené, na stoloch horia sviečky. Interiér je zariadený v tmavých odtieňoch. Na stenách nechýbajú veľké tabule s kriedovými popismi. Vytvárajú pocit aktuálnosti a ľudskosti. Je ich však už všade priveľa a tak sa jednoducho reštaurácie podobajú jedna na druhú.
Postupovali sme ďalej, pretože vo vstupnej časti nebol obsadený žiadny stôl a psychologicky sme sa cítili osamelo, napriek vysokej premávke čašníkov a barmanov. V zadnej časti sedelo veľa ľudí, pravdepodobne mali oslavu. Tak sme sa usadili k stene za stôl pre dve osoby. Prišla za nami čašníčka, ktorá od dverí zakričala, že tam sedieť nemôžeme. Bez vysvetlenia, bez ponuky alternatívy. Dosť drzí prístup. Priniesla so sebou aj stoličku, ktorou zamedzila prípadnému ďalšiemu vstupu iných zákazníkov. Po opýtaní sa, kde teda môžeme sedieť, nám ponúkla miesto, ktoré však bolo príliš stiesnené, akoby vsunuté v jaskyni hneď oproti hlavnému baru. Nepáčilo sa nám to, a tak sme sa opýtali, či si môžeme sadnúť k stolu pre 6 osôb, ktorý bol hneď pri okne. Rozumiem, že by sme obsadili veľký stôl, ale celá predná časť bola úplne prázdna. Nesúhlasila, lebo vraj tam prídu iní hostia. Odišli sme teda naspäť na terasu, kde sa uvoľnil stôl. Po čase sa ukázalo, že daný stôl neobsadil nikto iný, žiadni iní hostia sa nečakali, len sa asi čašníčka chcela zbaviť ďalších ľudí v jej rajóne. Inak si jej agresívne správanie neviem vysvetliť.
Usadili sme sa teda vonku. Čašník pripravil stôl a priniesol jedálne lístky. Nie sú dvojjazyčné a keďže priateľka nehovorí slovensky, chceli sme ho požiadať o anglickú verziu. Dobrých desať minút sme sa ho nedočkali, ani nezaregistroval pokus o privolanie. Nosil síce objednávky pre iné stoly, vymieňal popolníky na neobsadených stoloch, ale nejakým spiknutím vesmíru sme sa pre neho ocitli v čiernej diere neviditeľnosti. Zo stola vedľa nás medzitým stihli odísť dvaja hostia, ktorých si nevšimol a nepriniesol im jedálne lístky. Nakoniec si nás všimol a objednali sme si. Dvakrát burger Slang a dve pivá. Kaltenecker Kras lager a stout Gejza z pivovaru Wywar. Obe boli skvelé a dobre načapované.
Na burgre sme čakali dobrých 30 minút. Priniesli ich na drevených štýlových podnosoch. Hranolky boli staré, vychladnuté a stvrdnuté. Burger po prvom zahryznutí do mäsa nechutil čerstvo. Mäso bolo ugrilované správne. V strede ružovkasté, prepečené boli len okraje. Po privoňaní mäso zapáchalo. Ďalej sme burger ani hranolky nejedli. Jedlo bolo hlboko pod štandardom Medusa reštaurácií a mali sme pochybnosti o jeho zdravotnej nezávadnosti. Vrátili sme ho čašníkovi. Prišiel manažér. Vysvetlil, že v ten deň už predali viac porcií a nikto sa nesťažoval. Na hranolky vraj majú malú fritézu. Pravdepodobne ich mali pripravené dopredu a servírovali ich podľa potreby. Každý by rozoznal, že neboli čerstvé. Ponúkol nám, nech si vyberieme iné jedlo.
Vybrali sme si skladačku pre dve osoby, ktorú majú uvedenú na samostatnom hárku papiera. Obsahovala kuracie a hovädzie mäso grilované na ihle, vykostenú polovicu kuraťa, hranolky, salsu a malú podlhovastú pizzu. Prišla asi o 20 minút, medzitým sme si dali ešte jedno pivo. Čašník sa ospravedlnil, že to tak trvalo, pretože majú vnútri 70 ľudí. Misa pre dvoch bola výborná. Zázrakom boli hranolky úplne čerstvé a horúce, mäso na ihle chutné a šťavnaté, rovnako ako aj polka vykosteného kuraťa, ktorá navyše jemne chrumkala. Dal by som si ju ešte raz.
Neviem, či nás niekto teleportoval do inej reštaurácie, ktorá vyzerala úplne rovnako ako Slang pub, alebo si niekto v kuchyni uvedomil, že nás neprekabáti recyklovanými hranolkami a nejedlým burgrom. Dá sa pochopiť, ak kuchyňa nestíha kvôli veľkej uzatvorenej spoločnosti. Čašník by však mal na to upozorniť a kuchyňa by si mala nájsť čas na to, aby pripravila jedlo pre všetkých hostí najlepšie, ako vie. Ak to nezvládne, nie je hanba reštauráciu zatvoriť a obslúžiť len uzatvorenú spoločnosť. Inak to smrdí prúserom a pri najhoršom aj mäsom v hamburgeri.
Po návšteve a zážitku v Slang pube vo mne zostali dva pocity. Radosť z toho, že sme neodišli, reklamovali jedlo, dali druhú šancu a vychutnali si naozaj chutné grilované špeciality. Smútok z toho, že reštaurácia skúša oblafnúť zákazníka nekvalitnou službou, lebo však Slovák sa hádam nebude sťažovať a zje to, čo sme mu naložili na tanier. Ale minimálne tí dvaja neobslúžení sa už do Slangu nevrátia.
Odpoveď Medusa group:
Michal, máte úplnú pravdu, personál, ktorý vás v daný večer obsluhoval vôbec svoju prácu nezvládol. Od čašníčky, ktorá vás mala milo upozorniť, ak vami vybraný stôl nebol k dispozícii, až po čašníka, ktorý vám zabudol priniesť anglickú verziu jedálneho lístku. Štandardne sa na stoloch na terase automaticky nachádzajú vždy obe jazykové verzie menu. Burger za normálnych okolností vydávame do 20 minút, avšak ako ste sám poznamenali, vnútri sme mali veľkú skupinu 70 ľudí, čo spôsobilo, že sa čakacia doba predĺžila. O tomto ste však mali byť dopredu informovaný našim personálom. Môžeme vás ubezpečiť, že mäso máme vždy čerstvé. Na burger si ho sami melieme a jeho súčasťou je aj hovädzí chuck-roll, ktorý obsahuje tuk a loj a to ho robí výnimočným a iným, ako ostatné burgre. Mrzí nás, že vám práve ten náš chuťovo a vôňou nesadol. Počet personálu v kuchyni bol v daný večer poddimenzovaný vzhľadom na spomínanú veľkú skupinu hostí a naozaj nezvládol výdaj jedla tak, ako by mal. Urobíme všetko preto, aby sa podobná situácia v budúcnosti neopakovala. Teší nás, že vám „skladačka“ chutila a aspoň druhá polovica vášho večera bola taká, ako mala byť od začiatku. Budeme radi, ak k nám v budúcnosti opäť zavítate a váš dojem budeme môcť napraviť nielen napoly. :)